Hur kan vi göra Tempus bättre?

Bild på barn i Tempus

Hej!
Det skulle vara roligt om man som vårdnadshavare hade möjligheten att ändra/lägga till en bildsymbol för sitt barn i Tempus. Efter vad jag förstår är det bara personalen som kan göra det i nuläget. Tänkte att man kunde avlasta personalen med denna uppgift om man som vårdnadshavare har möjlighet att göra det själv. För mina barn är det viktigt det där med bild...

149 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
Ingela Gustavsson shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
under review  ·  Max Aktell responded  · 

Det är ett bra förslag. Vi har funderat lite kring att vårdnadshavare kan välja en bild, men att personalen sedan måste godkänna den bilden innan den syns i Tempus.

Det skulle vara en rolig grej att ta tycker vi, men svårt att säga när det skulle bli klart. Är det många som röstar på detta förslag prioriteras det högre!

6 comments

Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • Anonymous commented  ·   ·  Flag as inappropriate

När min stora son var på dagis funkade dåvarande bild, men nu när han är större och ska på fritids känns det som bilden blivit lite "barnslig" och skulle vilja uppdatera den... Hade varit bra om man kunde välja/ändra själv, eller tillsammans med barnet. :-)

• AdminTempus Support (Product Manager, Tempus Information Systems AB) commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Hej! Som sagt går bilderna att byta tillsammans med personalen på avdelningen. Om du ber dem logga in på Tempus Admin och gå in på Hantera > Barn så kan ni ändra bild där väldigt enkelt.

Vi rekommenderar personalen att ta några minuter och låta barnen själva välja bilder även fast en slumpad bild redan tilldelats dem.

Där med sagt har vi inte förkastat idén om att föräldrar själv ska kunna välja bilder. Men det behövs en hel del jobb med att säkra den idén så inte vad som helst ska kunna dyka upp på skärmarna.

• Anonym commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Det är tycker jag måste föräldrar bestäma , bilden på mitt barn är en äcklig korv och dem andar barnet hade fina bilder , barnet blev väldigt ledsen och tycker jag byta den

• AdminTempus Support (Product Manager, Tempus Information Systems AB) commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Vi förstår att det är frustrerande när bra förslag inte dyker upp som funktioner i Tempus så snabbt man kan önska sig. Men var så säker, vi jobbar med att beta av priolistan så snabbt vi kan. Och genom att rösta här i forumet kan ni påverka ordningen i den listan. Dock går vi inte rakt efter ordningen i detta forum, utan vi väger ju även in storleken på jobben, nödvändigheten (buggar har högre prio) samt våra egna åsikter i vår privata priolista.

Tack för bra återkoppling!

Com on, lets do it!
    Jag menar varför inte? känns inte som att det är så mycket att orda om.

Tycker detta var en jättebra ide med bilder på barnen. Som det är nu då alla barnen kommer upp på skärmen när man ska stämpla ut dom (dom är på samma förskola men olika avdelningar) så är det ibland lätt hänt att man råkar stämpla in eller ut fel unge då man är lite stressad. Har varit gånger då mormor varit och hämtat barnen då personalen hjälpt till att stämpla ut och då stämplat ut fel barn så då när hon kommit på nästa avdelning ser det ut som att det andra barnet aldrig blivit instämplat på morgonen och då får man betala till kl 18 på det första barnet eftersom det aldrig blev utstämplat, (Känns som det blev lite invecklat men någon kanske förstår vad jag menar) men om det är bilder på barnen så ser man kanske lite lättare vem som är vem och man slipper stå och fundera innan man trycker på knappen.

Feedback and Knowledge Base